02 decembrie 2009

ZIua 80 - 02.12 (-208)

Acest articol nu se adreseaza tuturor! Asa ca daca nu te fascineaza cacatul romanesc numit "politica", poti sa te opresti din citit chiar acum. Astept de la curajosii care se aventureaza pana la sfarsit pareri pro si mai ales contra, injuraturi sau cereri in casatorie... :)

Pe 6 decembrie va avea loc al doilea cur de alegeri prezidentiale; toti stim asta!
Se vor lupta: in coltul portocaliu- Traian Basescu, alias "Marinarul chior", actualul presedinte al Romaniei, iar in coltul rosu/galben si toate culorile curcubeului- Mircea Geoana, aka "Prostanacul", presedinte al PCR, .. pardon PSD! (am facut referire la culorile partidelor). E un duel inegal (o singura chelie impotriva unui intreg neam), Prostanacu` e primul in sondaje cu 54%, iar toata lumea din jurul meu este antiBase si va vota cu Geoana. Very very strange! Nu ii inteleg! Este foarte trist ca avem de ales intre doi tirani si MAI ALES ca trebuie sa votam pe unul ca sa nu iasa celalalt. Mie nu imi place Base, dar NU POT sa votez vreodata nici macar ultima celula procariota din PSD; de aici si prezenta, ce`i drept, nepotrivita a acestui articol pe blog. Urmeaza deci un text complet aiurea antiPSD; nu stiu daca mai vreau sa conving pe cineva sa nu voteze cu Geoana, dar m`am abinut ce m`am abtinut si simt ca o sa explodez daca nu scriu mai repede ce ma doare.
Eu am inceput sa devin destul de interesat de subiectul asta cotidian, de tot ce misca prin politica noastra. Imi si place! Sunt un cetatean cu drept de vot, e musai sa votez, sa stiu pe cine pun stampila si de ce, sa ma preocupe cum voi trai 5 anisori de acum incolo. Nu garantez ca o voi duce bine nicio secunda, dar nu vreau sa ma gandesc unde o sa ajungem daca in fruntea tarii apare cineva de la PSD. Eu am intarziat putin pe lume si nu am mai prins comunismul, nu pot sa zic nimic despre el. Vad ca lumea fuge de el ca de dracu` si deja se iese in strada si se striga "Jos comunismul!". In fiecare dimineata intru pe Wikipedia sa vad daca Romania mai este tara democratica, asa cum am lasat`o inainte de culcare. Sunt foarte de acord cu mitingurile astea si eu astept cu bratele deschise revolutii, cutremure, apocalipse; am mai spus asta! Se pare ca ne intoarcem la punctul de plecare al evenimentelor din `89. Vorbesc aici in special de cenzura televiziunilor.
O sa insir acum cu bulinute motivele pentru care sunt impotriva lui Geoana si a PSD-ului:
  • Credeam ca astia mai mari decat mine, respectiv persoanele cu mai multa minte au macar un pic de respect fata de prostii care au murit la revolutie, dar se pare ca nu. De`aia voteaza Geoana, implicit tovarasu` Ilici- "salvatorul" din 89 al natiunii si don juanul babelor. Taranii tot mai spera ca il vor gasi intr`o zi pe buletinul de vot pe tatucu. De`aia se inghesuie la vot.
  • Legat de comunism, se stie ca PSD se trage din FSN, care la randul lui se trage din PCR. Nu imi mai place nimic rosu, in afara de masina mea. Poate putin pulovarul din `89 al lui Petre Roman, evident tot rosu. Mi`as sterge conversii pe el.
  • Mineriada a insemnat varsare de sange. Iliescu a chemat in Bucuresti minerii, indemnandu`i la ura si la acte de violenta impotriva studentilor, deci pe copii de varsta mea.
  • Iliescu il va controla pe Geoana cum va dori, Tatucu va sta pe fotoliul de prezident, iar Geoana ii va sta in brate. Ca Fecioara Maria cu pruncul. Cel mai bun exemplu pentru a ne aminti de ce prosperitate am avut parte in 2000. Rusia ne va iubi foarte mult, vizitele si ceaiurile cu Medvedev si Putin vor inflori. Urasc Rusia, sunt reci, gretosi, comunisti. Scarbe!
  • Voua vi s`a parut buna guvernarea PSD pentru ca ati iesit din cea CDR-ista. Ati respirat aer proaspat dupa rahatul lui Emil Constantinescu (anii de domnie: 1996-2000). Decat Victor Ciorbea si Radu Vasile, ce putea fi mai rau? Acum nu e chiar asa. Credeti in tot ce spun comunistii?
  • Nu mai vreau sa aud de: Iliescu, Nastase (cu Matusa Tamara cu tot), Vanghelie, Mitrea, Mazare, Dan Ioan Popescu, Miky Spaga, Hrebenciuc, Cozmanca, Andronescu, Genica Boerica, Culita Tarata, Tender Stanoiu, Agaton si cam atat stiu. Cu siguranta ca vor mai aparea multi in viitor. Bine, nici Blaga, Videanu sau Berceanu nu sunt niste nume care sa te unga pe suflet.
  • Nici de baroni locali nu mai vreau sa aud! "Moguli" suna mai bine.
  • "Cornul cu laptele", palmierii din Mamaia, Dracula Park, autostrada Bechtel, blocurile ANL si salile de sport. Tzepe! Nenorocitilor, cat ati furat?!
  • Va mai aduceti aminte de FNI, Ioana Maria Vlas si Sorin Ovidiu Vantu? Dormiti linistit, FNI vegheaza! Unde au disparut banii? Apropo, datoria la FMI cand o inapoiem? Aici ar fi de ajutor comunismul! Rationalizare!
  • Totul s`a privatizat. Nimic nu mai e al statului! Intreprinderi vandute pe nimic sau pe un euro, afaceri si comisioane uriase. Fraude cu nenumaratu`. Gratie lui Hrebenciuc. Toti am avut de suferit, inclusiv familia mea. Am ajuns sa fim calcalti in picioare de straini, sa fim bagati cu sila in UE, sa fim scuipati si injurati in strainatate. Noroc ca unii sunt civilizati si daca stii cum sa te comporti, pot face abstractie ca esti roman. Totusi, majoritatea romanasilor este privita cu dispret.
  • Toata manipularea de la televizor ma indeamna din ce in ce mai mult sa votez Basescu. Imi este sila de Realitatea si de Antene, televiziuni controlate de oameni de afaceri influenti care vor cu orice pret sa manipuleze poporul prin cel mai penibil mod si sa il indrume pe directia dorita de el. Imi este scarba de Vantu si de Voiculescu. Nu l`am mai urmarit pe Mircea Badea de o saptamana si nu ii duc dorul. Sunt mult mai odihnit ziua pentru ca seara ma culc mai devreme. Am renuntat si la cafele.
  • S`a ajuns prea departe. Daca ar fi sa il credem pe Basescu ca are avizul de la Ministerul Justitiei si de la Institutul de Criminalistica cum ca filmuletul cand loveste un copil este un fals, mi`ar fi rusine sa mai recunosc ca sunt roman. Ma mut in Congo! Daca este un trucaj si incidentul din 2004 nu a avut loc, DINU PATRICIU, RUSIIINE!
  • Minciunile gogonate si promisiunile aproape imposibil de realizat pe care le pomenesc cei de la PSD. Cum poti sa afirmi ca pana de Craciun formezi un guvern si scoti tara din criza? Pai daca maresti impozitele si TVA-ul, concediezi jumatate din bugetari si injumatatesti salariile, exista ceva sanse. Dar cine ar suporta asta? Ultima minciuna din partea lui Geoana a iesit pe gurita lui astazi, cand a spus ca va majora salariile profesoriilor cu 33%. Cum va reusi? Asa apar grevele din Romania. Pe promisiuni neindeplinite.
  • Cumnatul lui Geoana are un venit de 2000 de ori mai mult decat alocatia unui copil. Castiga 20 000 de euro pe luna.
  • Pentru binele orasului meu (care, mic si prafuit, asa cum este, imi este drag pentru ca aici m`am nascut) e bine ca guvernarea PD-L sa continue. Asta ar insemna din nou o atentie deosebita pentru orasele cu primari pedelisti, respectiv pentru Targoviste. Stiu ca nu`i deloc corect cum gandesc. Sa ne gandim ce a facut Furcoiu (PSD) in 8 ani si ce a facut Boriga (PD-L) intr`un an. Se vede clar cum orasul nostu arata din ce in ce mai frumos si devine din ce in ce mai european. Ii prieste acum aceasta conjunctura. Un bun exemplu, pe langa ce s`a miscar in oras, ar fi drumurile din judet (Gaesti-Tragoviste-Ploiesti, Targoviste-Campulung), drumuri care arata acum impecabil. O schimbare de putere ar insemna ca nimeni sa nu se mai uite catre noi. Ce frumos o sa arate orasul Timisoara dupa parteneriatul cu Geoana semnat ieri. Sau Constanta..
  • Mai am un motiv personal. Il urasc pe Tedi Vasiliu, familia si trustul lui prastie, Artpress TV. Muriti, pesedeilor!
Nu ajunge? Nu vreau sa par un fascist inrait. Chiar nu sunt. Nu m`a influentat nimeni, am scris ce am gandit. Pot preciza ca parintii mei au alta optiune politica.
In orice caz, regret ca l`am votat pe Crin Antonescu in primul tur. Rusine bobocule! Dupa ce ca ai facut parte din Conventia Democrata Romana (o initiativa anticomunista, infiintata pentru a inlatura FSN) acum ai ales sa sustii PSD? Esti un pupincurist, pacat de tine! Rusine si celorlalti care ajung sa imparta pliante cu dusmanul pentru o amarata de suma de bani. Unde e onoarea voastra?

Finalul:Sunt constient ca duminica o sa avem un nou presedinte. Multi vor vota Geoana ca sa nu iasa Basescu. Asa a fost si in 2004, cu votul anti-Nastase. Sunt multi care ma critica sau se stramba cand aud cu cine votez si mai ales cand citesc articolul asta. Dar cine o sa se planga maine poimaine "Tot mai bine era cu marinarul...!" ?

Vegheaza...

Maine nu o sa vad dezbaterea dintre cei doi. O sa fiu la meci: MCM Targoviste - KV AEL Limassol. Ora 18, be there! Nu prea mai sunt bilete, meciul e in direct si pe TVR 2 :D

7 comentarii:

  1. Pic, baiete (wow, I'm old :( ), imi esti simpatic, doar ma stii ca sunt un cititor foarte fidel (10-15 accesari pe zi, ca am cateva adrese pe care intru cand ma streseaza vreo linie de cod).
    De asemenea, stii ca in nenumarate randuri mi-am exprimat dezugustul fata de Basescu si fata de sustinatorii sai.
    Am intuit motivele tale, dar am stat sa citesc articolul asta de la un cap la altul, sa inteleg exact ce te motiveaza.
    Ti-ai facut foarte clar inteles punctul de vedere: in cea mai mare parte, argumentul tau se reduce la "PSD=comunisti nenorociti".
    Pot sa iti spun niste povesti pe alocuri plictisitoare?
    Okay, nu astept sa-mi raspunzi.
    Eram in clasa a saptea. PSD pe ziduri, PSD in spatele tejghelelor, PSD pe ulita din strada. Nastase o obliga pe mama sa vina la mitingurile lui, ca altfel ii taia salariul (true story). Nastase ranjea la TV in timp ce defeca pe natiune. Il uram. Si ascultam si cantecul asta http://www.trilulilu.ro/edera11/3e29b1415d100c, pe care l-am gustat chiar azi de dimineata ultima data. Si invatasem si poezia asta http://en.wikipedia.org/wiki/Golaniad#The_protests .
    De-aia m-am bucurat enorm cand a iesit Base presedinte. Am dat volumul la maxim si am ascultat "larga larga" sau cum se numeste piesa aia portugheza. Ce vremuri... Comunismul o luase in figura, ca sa ma exprim mai vulgar, si Base, oricat de nasol parea, era un compromis bun pentru viitor.

    ...

    Dar acum e 2009 si trebuie sa stam sub dusul rece al realitatii. Basescu este un dictator in devenire. Clar. Contraargumentele sunt inutile, povestea lui Base este dubios de asemanatoare cu cea a lui Carol II (intreab-o pe profa de istorie daca nu ma crezi). Ce alternativa am? PSDul.
    PSDul a fost o boala crunta pentru tara asta, si avem toate motivele sa credem ca poate reveni. PSDul din 2000-2004 a insemnat un soi de feudalism autoritarist (nu degeaba li se spune "baroni locali") cu o doza consistenta de cult al personalitatii.
    Dar iti pun o intrebare: daca ai doua bombe cu ceas in fata, una care mai are 1 minut pana la explozie si una care mai are 1 ora, pe care o dezamorsezi prima? Pentru ca asta e situatia aici. Daca Basescu ramane presedinte, nu am nicio indoiala ca din prima zi o sa se razbune pe adversari, o sa continue sa submineze Parlamentul si ca, intr-un an-doi, o sa avem o republica prezidentiala pe placul domnului marinar. Daca PSD revine, o sa fie nevoie de ceva timp ca sa inceapa sa sa-si inradacineze iar tentaculele in societatea romaneasca, pentru ca deja avem experienta trecutului si stim la ce sa ne asteptam.

    Suna cinic? Da. E impotriva multora dintre principiile mele morale? Da.
    Insa nu mai trebuie sa ne comportam ca niste copii. Moralitatea nu te scapa din rahat, compromisul da.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu ma crezi?
    Cine crezi tu ca a dus oamenii pe luna? Nazistii. Da, cheia succesului americanilor in spatiu au fost oamenii de stiinta nazisti (wiki, daca nu ma crezi), dintre care unii chiar au participat efectiv in Holocaust (fabrica unde se construiau rachete germane era de fapt un lagar), iar toti au fost sustinatori loiali ai lui Hitler. Evident, americanii si-au pus din start intrebarea: sa ii folosim pe oamenii astia? Multi dintre ei ar merita sa fie judecati pentru crime impotriva umanitatii. Dar, din fericire pentru toata planeta asta, cineva a pus piciorul in prag si a zis: La dracu' cu principiile, tre' sa judecam pragmatic. Asa ca America s-a facut ca nazistii nu erau nazisti, i-au pus la treaba si uite unde au ajuns.
    Si ca tot scriu un eseu despre el. Unul dintre cele mai mare genii care a existat vreodata pe lumea asta a fost Alan Turing, care e pentru informatica ce e Newton pentru fizica. Problema lui? Era homo, ceea ce la vremea aceea (adica acum abia 50 de ani) era ilegal in Anglia. Englezii aveau de ales: pretuiesc mai mult valoarea omului sau principiile lor inguste? Asa ca l-au fortat pe tip sa se sinucida, si uite asa am pierdut un om de stiinta remarcabil.

    Compromisul, oameni buni. Un cuvant pe care romanii il inghit greu, desi fac compromisuri in fiecare secunda (cel mai mare fiind ca accepta sa traiasca in tara aia). Ma doare sufletul sa il votez pe Geoana, dar daca l-as vota pe Basescu si el ar deveni intr-adevar dictatorul de care ma tem, oare as putea trai cu gandul ala? "O problema amanata e pe jumatate rezolvata." Nu functioneaza mereu, dar acum nu am altceva de ales.

    Pe scurt: da-le dracului de principii, aici e vorba de supravietuire.

    PS Zici ca PSDul vine din PCR. Dar PDul DE UNDE PAPUCII MEI VINE CA MA SI ENERVEZ NU PE TINE CI PE ARGUMENTUL ASTA DE CACAO!

    RăspundețiȘtergere
  3. iti dau dreptate in cea mai mare parte! iti multumesc pentru efortul de a da o astfel de replica. articolul meu e mai scurt :))

    Referitor la PS-ul tau: si PDul din papucii tai tot de acolo se trage, dar unde au ramas mai multe pete de comunism? nu la social-democrati? Nu la Iliescu?

    Putem sa presupunem ca Basescu este singur, deci nu cred ca are foarte mare putere sa devina dictatorul ala de temut. cei de la PSD sunt foarte multi si cum am zis, vor mai iesi pe parcurs la lumina. Sigur ca marinarul va incerca sa mature pe jos cu PSD-ul, eventual sa il desfiinteze (practic,imposibil) (remember PNTCD cum a disparut :D) si asta ne va afecta pe noi, dar balaurii aia multi si rosii ne vor ataca din toate partile, pe la toate buzunarele. Crin a spus ca daca iese din nou Traian, o sa il suspende. Nu e fain?
    M`am gandit si eu la problema cu timpul. Pana se instaleaza PSD-ul mai scapam putin. Dar tu vorbesti de imoralitate? :D
    PSul meu: Sper ca nu ma bagi la blogroll intr`un grup special: "Cel mai infocat fan al lui Base"

    RăspundețiȘtergere
  4. ...Daca argumentele din postare aveau logica, cele din comentariul asta al tau nu prea au. M-am scarpinat mult in cap si... nu, nu au.
    Dar in fine, promit ca nu mai zic nimic pe tema asta.
    Evident, te rog sa votezi cu Basescu, daca chiar crezi ca e alegerea cea mai putin proasta. Ma bucur ca macar ai stat si ai judecat-o.

    RăspundețiȘtergere
  5. iti dai seama ca eu, facand parte din PNL, nu pot sa vorbesc decat subiectiv despre subiectul asta.
    In primul rand gandeste-te la faptul ca am avut o optiune buna in primul tur, dupa parerea mea: Crin Antonescu. Faptul ca romanii, au preferat sa voteze galetile si pachetelele, demonstreaza cliseul ala:"avem conducatorii pe care ni-i meritam", faptul ca cel putin 45% dintre cetatenii cu drept de vot nu au dorit sa isi exprime optiune sau nu au avut o optiune, demonstreaza faptul ca politica de cacat care se face aici incepe sa dezguste, cum e si normal, din ce in ce mai multi oameni [vezi prezenta la vot din '90 incoace].
    in al doile rand, nu vrei sa votezi Geoana, nu vota Geoana, dar nici Basescu, mai bine anuleaza-ti votul!
    In al treilea rand: daca iese Base, separarea puterilor in stat nu o sa devina contopirea puterilor in stat. Fi convins ca aproximativ toata puterea o sa o detina Base ca pana acum... daca iese Geoana, Ilici, o sa aiba decat presedentia, guvernul o sa fie al PNL-ului, pentru ca sa fim realisti, primarul Sibiului o sa raspunda in fata lui Antonescu.
    in al patrulea rand: toata chestia cu mitingurile anti-comuniste din zilele astea, au fost declansate de cei de la PDL !!! personal cunosc vreo cativa pdl-isti care erau chipurile la mitingul spontan din fata primarie sau la cel organizat ieri langa patinuar.

    in concluzie, mai gandeste-te cu votul :). Fa-te frate cu Dracu' pana treci puntea. Din astia doi rai, alege-l pe ala mai putin rau. Parerea mea e ca pe Geoana. Lasa toata povestea cu asa-zisii comunisti, sunt rai, sunt da-ti dracu', dar macar, o sa avem doua partide care or sa conduca Romania! ;)

    @Ray

    RăspundețiȘtergere
  6. nu ma pricep mai deloc la toata politica asta de cacao din tara,dar afirm ca sunt de acord cu tine,si cu votul si tot..si da,mi.am schimbat parerea peste noapte,avand in vedere ca am primit asa..niste argumente destul de aiurea in mare parte,cu ceva timp in urma..cat sa l mai las putin pe base la conducere:)
    autor:cea care nu te-a vazut azi pe strada:P

    RăspundețiȘtergere
  7. politica asta va otraveste mintile. vorba lui pirvu: "potoliti-va !"

    RăspundețiȘtergere