17 februarie 2010

Ziua 157 - 17.02 (-131)

Oficial, sunt competent din punct de vedere lingvistic. Chiar experimentat! Oficial, toata clasa 12C este experimentata lingvistic. Sunt oarecum mandru ca sunt a 30-a parte din singura clasa de`a 12`a din liceu cu experimentat pe linie. 12C, tineti minte ca veti mai auzi de ei! :)) Imbracati la 4 ace (unii dintre ei apeland chiar la "flacara violet", mai sa fie!), toti am reusit sa obtinem calificativul maxim la prima proba de bac si anume oralul la romana. Desi venisem destul de relaxati la liceu, chiar cu 2 ore inainte de a intra in examen, emotiile ne-au coplesit si la propriu si la figurat si pe cei mai curajosi dintre noi. Nu m-au scutit nici pe mine, desi eram pregatit, imbracat frumos (am purtat pentru prima data in viata cravata si am invatat sa imi fac nod de pe youtube) si imi facusem toate tabieturile. Rand pe rand, coleg cu coleg intra cu teama si iesea fericit cu foicica pe care scria "EXPERIMENTAT" si buletinul (Da, Flanco, experimentat doar cu buletinul si fara girant!). La final toti exultau de bucurie si afirmau ca fusese relativ simplu. Oricum nimeni nu i`a crezut pana cand a trait fiecare prorpia experienta. Textele nu au parut foarte dificile, iar comisia a fost... "de treaba". Eu am tras biletul 206 -de la peugeot 206- (nu va spun cum era asezat in gramada :D) si am nimerit un fragment din lucrarea lui Lorin Cantemir, "Burebista si Decebal - doi regi a milioane de daci". Am avut inspiratie, am citit textul foarte coerent (eu de obicei vorbesc/citesc foarte repede si ma balbai), am vorbit deschis, am fost sigur pe mine si nu am avut nicio emotie. Am prezentat situatia de comunicare, perspectiva si intentia autorului, particularitatile textului si mi-am exprimat opinia despre importanta cunoasterii instoriei nationale. Puteam sa vorbesc destul de mult pe tema asta si stiu ca profei i-a placut; a recunoscut!

Urmatoarea emotie va fi la sfarstiul lui mai, o data cu competentele la limba straina, unde cred ca va fi mai greu. De competentele digitale am scapat, intrucat am ECDL-ul "la purtator". Nici nu vreau sa ma gandesc cum va fi in ziua probelor de Bac si in ziua admiterii.
Si pentru ca trebuia sarbatorit cumva acest succes, am fost impreuna cu colegii la meciul de baschet, unde alaturi de alti 3000 de oameni am strigat pana am ragusit. A fost foarte frumos.
Si acum stiri din sport: MCM Targoviste a castigat meciul tur impotriva echipei ruse Dynamo Kursk din cadrul sferturilor de finala FIBA Europe Cup. Scorul a fost de 75-57 pentru gazde, diferenta de 18 puncte parand a fi suficienta pentru al doilea meci, cel din Rusia, de miercurea viitoare si totodata pentru o calificare istorica in primele 4 echipe din Europa. Mai multe detalii, pe site-ul echipei.

Pot spune cu certitudine ca ziua de azi a fost una dintre cele mai frumoase zile de clasa a 12`a. :)

4 comentarii: